Stromenland heeft samengewerkt met de denktank Passend Onderwijs van de Radboud Honours Academy.
Daarin hebben acht studenten van de Radboud Universiteit een onderzoek uitgevoerd, dat zich focust op het snel in beeld brengen van thuiszittende kinderen en een goede samenwerking tussen ketenpartners.
In hun adviesrapport hebben zij zich gericht op de vraag: “Hoe kan de communicatie in het proces voor, tijdens en na het MDO (MultiDisciplinair Overleg) tussen ketenpartners van het samenwerkingsverband Stromenland, over thuiszitters binnen het primair onderwijs, worden verbeterd?”
Het doel van het onderzoek wass uiteindelijk om nieuwe inzichten te geven in en advies te geven over het huidige communicatieproces, opdat dit proces doelgerichter en efficiënter vormgegeven kan worden. Op deze manier zullen kinderen minder lang thuiszitten, komt er meer tijd vrij om andere casussen aan te pakken en zal onzekerheid bij
ouders, thuiszitters en ketenpartners verminderd worden.
Stromenland kijkt positief terug op de samenwerking en is zeer tevreden over het uitgebreide onderzoek en de praktische aanbevelingen. Het adviesrapport kunt u hier lezen: Eindversie rapport Stromenland honours denktank Passend Onderwijs.
We bedanken de studenten uit de denktank (Annejoke, Bas, Charlotte, Emily, Julia, Lara, Sophie en Timon) voor hun enthousiasme en betrokkenheid!
Verschillende visies, hetzelfde belang
Recente berichten
- Interim bestuurder 6 december 2024
- Interactieve praatplaat ‘Stromenland op weg naar inclusief onderwijs’ 12 november 2024
- Herhaling: De moeilijke groep 5 november 2024
- Nieuw: Schoolarrangement: van casusgericht naar contextgericht 5 november 2024
- Vertrek bestuurder Stromenland 4 november 2024
Categorieën
- Geen categorie (3)
- Kennisstroom (4)
- Moeilijk gedrag (2)
- Moeilijke groep (2)
- Nieuws (38)